Michael Macinsky

Forum over de Amerikaanse Begraafplaats Ardennes in Neuville-en-Condroz in België, waar 5.328 gesneuvelde soldaten liggen begraven.

Moderators: Jasper, nicoleers, Armand

Plaats reactie
rafd
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 4
Aantal geadopteerde namen:: 0

Michael Macinsky

Bericht door rafd » vr 27 jul 2012, 14:28

Ik heb enkele weken geleden via mail bericht gekregen dat ik het graf van Staf Sergeant Michael Macinsky - 422 Bomb Squadron - 305 Bomb Group Heavy zal adopteren. Ik krijg het certificaat op 20 september.
Ondertussen ben ik ijverig begonnen met het zoeken naar meer gegevens. Ik heb al enige informatie gevonden:
Service # 32444513
Entered Service in New York
Died 29/05/1943
Purple Heart
Lef Waist gunner B17
Bovendien vond ik via opzoekingen op internet dat zijn vliegtuig met het nummer 42-29792, tijdens een raid op de U-bootdokken van Saint-Nazaire is geraakt door flak aan de voorzijde en aan de vleugels en vervolgens in geëxplodeerd. Enkel de Tailgunner R. Allaby heeft het overleefd. Er werd ter nagedachtenis van de bemanning in Saint-Nazaire een gedenkteken opgericht.
Van een aantal andere opzoekingen ben ik niet zeker: zo zou hij in 1921 geboren zijn in de Bronx in New York en zou hij een broer John en twee zussen Agnes en Kate gehad hebben.

Nu is mijn verzoek aan jullie: heeft er iemand nog meer informatie en heeft er misschien iemand een foto van hem of van deze hele crew? Verdere info over de crash is ook altijd welkom.

Michelb
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 5

Re: Michael Macinsky

Bericht door Michelb » za 28 jul 2012, 12:20

Kijk hier maar eens naar deze link:

http://forum.armyairforces.com/305BG-Mi ... 15095.aspx

Deze man doet onderzoek naar deze crash....

Misschien kan hij je verder helpen...

rafd
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 4
Aantal geadopteerde namen:: 0

Re: Michael Macinsky

Bericht door rafd » ma 30 jul 2012, 09:50

Hartelijk dank. Ik ga me onmiddellijk registreren

Plaats reactie