New Orleans 2009

Forum over de Amerikaanse Begraafplaats Ardennes in Neuville-en-Condroz in België, waar 5.328 gesneuvelde soldaten liggen begraven.

Moderators: Jasper, nicoleers, Armand

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
Jasper
Moderator en Projectleider
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 2
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

New Orleans 2009

Bericht door Jasper » di 24 nov 2009, 13:06

Een flinke poos geleden heb ik Captain Darrell R. Lindsey geadopteerd op de Tablets of Missing, American Cemetery Ardennes Belgium.
Hij heeft zeer veel vluchten gemaakt in een B-26 Marauder Airplane, dus ik had het idee dat er veel over hem te vinden zou moeten zijn. Ik heb me daarna bij een B-26 Marauder stichting aangesloten in Amerika om meer te weten te komen. Dat heeft heel me leven veranderd.....men voorzag me niet alleen van bergen met info...maar men heeft me ook uitgenodigd om een reuni bij te wonen van alle nog in levende zijnde B-26 Marauder mannen. Dit alles op hun kosten....Ticket...Hotel...alles....ongeloofelijk...

Hierbij de blogs die ik geschreven heb tijdens mijn trip in Amerika, ze staan ook op hyves maar Nico vroeg of ik ook eea op het forum wilde zetten..dus bij deze:

Foto's te bekijken onder de volgende link: http://jappieyo.hyves.nl/album/45920741 ... /MeRGFcQT/

1e DAG:
America here I am!! (of ze daar nou blij mee moeten zijn..weet ik niet )
Zo....daar ben ik dan, na ruim 16 uur gereisd te hebben...in New Orleans. Geweldig! Bij de douane ging alles wel vlot alleen de vluchten zelf duren zo lang...maar ik ga niet klagen, ik ga genieten!
Wat me meteen opvalt is dat men daar in van de mega bakken rijden, echt geweldig. Na aankomst in het hotel kreeg ik een heerlijke kamer toegewezen dus ben om 3 uur snachts nederlandse tijd nog even in bad gegaan. Ben helemaal kapot nu...maar wat boeit het!! ...ben nu aan het rondkijken in het hotel en wat zie ik: gratis internet...dus ff bloggen.
Ik ben benieuwd wat me allemaal te wachten staat....ik heb de planning gezien...dus dat word heel wat, heb er zin in!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

2e DAG:
Zo...na een lange nachtrust in een heerlijk bed weer ff het bad in gedoken en daarna een zalig ontbijt op...scrambled eggs, bacon, orange juice, pancakes enz enz...dus ik begin me dag goed.
Ga dadelijk de omgeving maar eens verkennen, vanmiddag komt de rest van de groep die ik voor het eerst ga ontmoeten dus ook dat word leuk.
Volgens mij zijn het allemaal oude mensen dus ik zal me helaas moeten gedragen (ECHT NIET! )
Het is vreemd om zo alleen wakker te worden in zo'n ver land...maar als je dan uit het raam kijken en je die 20 wolkenkrabbers en de zon en het verkeer is dat gevoel gauw verdwenen.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

3eDAG deel I:
Wat een heerlijke dag was het gisteren....lag er rond 22:30 in en heb heerlijk geslapen.
Gisterenmiddag heb ik eindelijk de 2 personen ontmoet die deze trip voor mij geregeld hebben. Ze hadden eerst een meeting, daarna zijn ze naar me kamer gekomen om de cadeautjes uit te pakken waar ze natuurlijk heel blij mee waren. Dat lelijke delfts blauw doet het super goed in Amerika
De avond was helemaal geweldig....ik zou met deze 2 personen gaan eten dus we waren aan het kijken waar we naar toe zouden gaan toen we erachter kwamen dat je als hotel klant gratis mocht drinken in de bar.... hier hebben we even van genoten toen we 2 veteranen tegen het lijf liepen die 2 dagen eerder gekomen waren. Nadat ik aan ze voorgesteld was besloten ze om mee te gaan eten.

Een ervan, Lloyd genaamd had zijn vrouw bij zich en de ander Larry was alleen. Larrys vrouw was 5 jaar geleden overleden maar hij draagt nog steeds haar foto in zijn zak. Larry was een grappenmaker en Lloyd was gewoon een hele lieve man. Beide waren tijdens de oorlog in Nederland geweest, de een in Venlo en de ander in Maastricht. Nu zijn we met z'n zessen gaan eten in een luxe restaurant van een beroemde kok. Ik kende de kok niet maar hij was zoiest als wat Jamie Oliver voor Engeland is. Het was een chique bedoeling dus heb de knop weer om gezet naar volwassen gedrag en me als een gentleman gedragen.

Larry vertelde prachtige verhalen wat ze meegemaakt hebben in WWII, en Lloyd en zijn vrouw waren meer geintresseerd in wat ik deed en dergelijk. Lloyds vrouw was in Duitsland geboren, en die vertelde me dat ze in Amerika vaak is uitgemaakt voor Nazi, terwijl ze er alleen geboren is en na de geboorte meteen vertrokken was. Zegt veel over hoe diep het bij sommige in Amerika zit.
Aan het eind van de avond wilde Lloyd en zijn vrouw ook nog perse mijn eten betalen, dus ik kon alleen maar heeeeel breed glimlachen en ze hartelijk bedanken.

Vandaag word het een speciale dag, ik ga voor het eerst familie ontmoeten van het 1e oorlogsgraf wat ik geadopteerd heb, ben zeer benieuwd maar ben er wel rustig onder. Heb net me ontbijt op (jawel scrambled eggs en bacon en pancakes enz enz) dus kan er weer tegen aan. De kok kwam nog speciaal naar me toe om te kletsen met me...hij had over me gehoord en wilde me bedanken. Hij gaf ook aan dat als ik iets nodig had hij het zou regelen..zoals hollandse kaas en zo....wat ik een prachtig aanbod vond..maar..ik hou het bij het amerikaanse ontbijt..pas me graag aan. :D

3e DAG deel II
Wat een dag....ben er helemaal van ondersteboven.
De dag begon al prima, ik zat buiten voor het hotel in de zon...27 graden...genoot er met volle teugen van. Toen...10:30 vanmorgen komt er een prachtige zwarte grote Porshe Suv aanrijden....blijkt de familie te zijn van de eerste soldaat die ik geadopteerd heb. Rusty Frye is een neef van Private Herman Fuller, en samen met zijn vrouw Jamie nodigden ze me uit om mee te gaan naar hun kleine franse vakantie huisje in New Orleans. Eenmaal aangekomen geef ik hun de cadeautjes die had meegenomen inclusief de foto's van mij bij het oorlogs graf van Herman Fuller. Rusty was er erg blij mee en toen kwam hij met een grote bak aanzetten...en hij zei: de inhoud is voor jou....ik opende de bak en viel bijna van me stokje.

5 orginele medailles...waaronder de Purple Heart en de Bronze Star, waarin beide de naam in gegraveerd staat. Tevens zijn orginele Jumpwings (dat is een spelt die je mag dragen als je geslaagd bent als parachutist) en zijn medic spelt en een heel pak met orginele brieven en telegrammen...meer dan 40 brieven! Echt prachtig. Daarbij zat nog een grote foto van Herman zelf in kleur en zijn orginele jump certificaat die hij kreeg toen hij geslaagd was en zelfs een diploma van school. Ik dacht dat ik droomde...maar toen: er zat een doos in....wist niet wat het was dus maakt het snel open...wat bleek: zijn official burriel flag...dus de officiele amerkaanse vlag die op de kist van Herman heeft gelegen toen hij begraven werd tijdens de tweede wereld oorlog. Elke soldaat krijgt er een en die word na de begrafenis aan de familie overgedragen..en nu..is hij van mij. Ik had tranen in me ogen....dat dit allemaal voor mij was....ik was er helemaal stil van. Mijn dag....mijn vakantie...kan niet meer stuk.

Zie collectie:
http://jappieyo.hyves.nl/album/45920741 ... _state__=2

Daarna wilde men mij New Orleans laten zien heeft me heel de dag "The French Quarter" laten zien. Heb heerlijk gelunched en zalig avond eten op..en op elke hoek hebben we een biertje gepakt wat geweldig was, ondertussen kijkend naar een baseball wedstrijd. Ik werd er als een prins behandeld.....ze kochten een T-shirt voor me van de Bekende NFL ploeg de Saints (american football) en toen we eenmaal een echte Blues en Jazz cd zaak binnenliepen kocht men zo even voor 100 dollar cd's voor me alsof het niets was. Ze bleven maar aan de gang zo ik moest op een gegeven moment echt nee gaan zeggen..want ik begon me te schamen.

Daarna hebben ze me de meeste mooie plekjes laten zien..en aangezien hun een vakantiehuisje hebben daar wisten ze me ontzettend veel te vertellen waardoor ik dus meteen me persoonlijke gids bij me had. Me camera bleef maar klicken....heb hele mooie foto's gemaakt.
Ze duwde de reserve sleutel van hun vakantiehuisje in me hand...en zeiden dat ik tijdens mijn verblijf in New Orleans zoveel van het huisje gebruik mocht maken als ik wilde....Ik was helemaal verbaasd..maar kon niet op het aanbod ingaan aangezien de society betaald hadden voor me hotel kamer en dergelijke en dan is het niet netjes als ik er geen gebruik van maak. Ik ben net terug...het is nu 10:30 savond in america en ik ben kapot...maar het was zo fantastisch.....daar ga ik van dromen.

4e DAG:
Zo daar ben ik weer...helemaal gesloopt en het echt werk moet nog beginnen vanaf morgen haha.
Vandaag heb ik Roy en Deb Haggerty ontmoet. Roy is de neef van Leroy Schreiber. Leroys Schreibers graf heb ik geadopteerd op de Amerikaanse begraafplaats in de Ardennen. Ze waren dolblij met de cadeautjes die ik ze gaf en konden me niet genoeg bedanken voor wat ik deed.

Roy en Deb zijn een ander soort volk als de mensen die ik gisteren ontmoet heb, maar wel zoooo lief. Ze zijn ook wat ouder en rustiger. Roy maakt ontzettend graag grappen en deb is de baas in huis. Ook hun moesten me bepaalde plaatsen laten zien in de French Quarter in New Orleans en vooral mij van alles laten proeven. Ik werd weer behandeld als een prins, dus kon alleen maar genieten, genieten en nog eens genieten. We hebben heerlijk gewandeld en uren zitten praten over Leroy. Roy en deb hebben samen met de neef van Roy ook nog alle spullen van Leroy zoals zijn medailles. Ze vinden het een eer om deze te hebben maar zonder dat ik iets zei, gaven ze meteen aan dat ze van mij worden over een aantal jaar. Iets waar ik naar uitkijk want dit is een hoog en veel gedecoreerde soldaat. (meer dan 12 medailles) Ze zijn nu tevens bezig om een orginele zwart wit film voor mij op dvd te zetten...op deze film die je 10 verschillende aanvallen van Leroy op duitse vliegtuigen. Leroy had namelijk een camera aan boord tijdens zijn gevechten in WWII. Ik ben zeeeeeer nieuwsgierig hoe dat eruit ziet....volgens Roy is het heel erg indrukwekkend.

Roy en deb hebben 2 huizen waarvan een in Orlando en hebben gevraagd of ik volgend jaar naar hun op vakantie wil komen. Ze wonen om de hoek bij Disney World en die wilde ze graag aan me laten zien en tevens laten proeven van het heerlijke leven in Orlando. Deb is ondanks haar leeftijd zeer actief en wil me een aantal rollercoasters in Disney laten zien wat ik een heeeel goed plan vind.

Smiddags wilde ze even slapen en dat kwam mij goed uit want ik moest me voorbereiden op me speech van die avond. Ik was moe dus ben in bad gaan liggen en viel bijna in slaap...daarna ben ik even op bed gaan liggen en viel echt in slaap..gelukkig werd ik net op tijd wakker dus ik als een gek mezelf aankleden en klaarmaken voor de speech. Ik heb de speech vanuit me hart gedaan...dus niks opgelezen wat prima verliep. Ik zag de mensen ook knikken naar me toen ik sprak wat me een goed gevoel gaf. Na ontvangst van een groot aplaus wilde men allemaal mijn foto boek zijn dus we zijn naar een aparte grote ruimte gegaan en ik ben diverse vragen gaan beantwoorden. Ik had tevens een amerikaanse vlag klaargelegd om de veteranen een handtekening op te laten zetten.

Ik werd meteen als held beschouwd maar heb ze snel duidelijk gemaakt dat er dan nog duizenden helden zijn in Nederland waar ze helemaal stil van werden....helemaal toen ze hoorden dat alle graven geadopteerd waren.
Ik vergat de tijd, dus ik was bijna te laat voor het luxe etentje wat ik had met Roy en Deb Haggerty dus ben in een taxi gesprongen en ben naar hun hotel gegaan waarna we naar een prachtig luxe restaurant zijn gegaan waar ik geweldig gegeten heb. Het fijne was: we hadden elkaar zoveel te vertellen dus ik genoot met volle teugen.

Daarna hebben we een rondleiding gehad door het restaurant aangezien deze meer dan 150 jaar oud was. Er hing zelfs een orginele foto van General Patton aan de muur toen hij daar gegeten had. Gelukkig had ik me camera weer bij ....Wat een heerlijk moment weer...de dag en de avond waren er weer een om niet te vergeten.
Morgen ga ik het grootste en het mooiste WWII museum van de wereld bekijken dus ik ben heel benieuwd.

5e DAG:
Wat een drukke dag..pfff. Vanmorgen was ik al om 7:15 op pad met de veteranen om naar de openingsceremonie van het 2e wereldoorlog museum van New Orleans te gaan. Dit was een mooie ceremonie, Tom Hanks heeft er ook gesproken waar ik hele mooie foto's van heb gemaakt. Tevens heb ik voor het eerst een echte Medal of Honor van dichtbij kunnen bekijken...wat een mooie medaille is dat zeg.

Aan het eind van de ceremonie ben ik stiekem het museum binnen geglipt, terwijl we eigenlijk morgen pas mochten gaan kijken...maar ik kon het niet laten . Ook daar heb ik geweldige foto's gemaakt en zal dat morgen nog eens dunnetjes overdoen.

Na deze tour zijn we naar een kookles gegaan in de franse keuken van New Orleans...dat was geweldig, en het smaakte me heerlijk. Het was ook echt gezellig om een beetje te keuvelen met die oudjes en eea te proeven. Daarna zijn we terug gegaan naar het hotel waar men allemaal naar meeting room ging die speciaal voor gereserveerd is. Daar ben ik de veteranen gaan benaderen om mijn vlag te tekenen en dat hebben ze ook gedaan...toen kwam ook meteen mijn fotoboek ter sprake die men allemaal wilde zien. Binnen een uur was ik in het bezit van 7 visite kaartjes van mensen die met me in contact willen blijven of me foto's willen sturen of zelfs een keer naar nederland willen komen. Het is ongeloofelijk dat je zulke mooie vriendschappen op kan bouwen...dat raakt me echt.

Vanavond heb ik nog een cruise met de veteranen, maar het kan zijn dat ik de B-26 Marauder society moet helpen ivm de drukke dag morgen dus we zien wel. Ik heb ook nog even gebeld met de familie van Herman Fuller, gewoon om ze nog eens te bedanken voor alles wat ze voor me gedaan hebben afgelopen dinsdag en vooral vanwege de medailles die ze me gegeven hebben, en ze waren dolblij dat ik belde. Ze hebben gevraagd of ik volgend jaar in het voorjaar of herfst een reis wil boeken naar hun. Ze willen me van alles laten zien daar, en Rusty wil me laten scheuren in zijn auto's en laten schieten met zijn wapens dus dat kan nog lachen worden....heb een druk jaar volgend jaar haha Rusty gaf aan dat hij me als family beschouwd en nog nooit zo'n band met iemand gehad heeft....en ik kan zeggen: de klick met hem was indrukwekkend...ik ga hem ook zeker missen.

6e DAG:
Vrijdagavond een hele gezellige korte cruise gemaakt op de mississippy in zo'n boot waar die gemene trol met haar 2 krokodillen in woonde.....je weet wel die van disneyfilm de Reddertjes. Er werd gezellige jazz en blues gespeeld en er werd gedanst. Ik had er eerst niet zoveel zin in, want ik was helemaal gesloopt...maar ben toch blij dat ik gegaan was. (tja ik ben ook niet meer de jongste al zie ik er uit als 25 )

Dan de Zaterdag:
Weer een geweldige dag! Vanmorgen vroeg weer naar het WWII museum voor een grote tour waarbij we alles eens goed konden bezichtigen. Eindelijk ben ik zeer dichtbij een medal of honor gekomen (nog dichterbij als de dag ervoor) waar ik geweldige foto's van heb gemaakt. De tour zelf verteld het hele verhaal van de oorlog, wat erg indrukwekkend is. Smiddags een lunch gehad, en al afscheid genomen van een aantal veteranen en hun familie. Ik heb ongeveer 15 business kaartjes gekregen van mensen die in contact willen blijven en me eea willen sturen dus ik ga het nog druk krijgen als ik terug ben.

Later op de dag hebben we lekker relax aan gedaan en ik ben gaan shoppen en dat is altijd leuk. Tevens kon ik me langzaam voorbereiden op het afsluitingsbanquet die avond. Om er voor te zorgen dat ook echt alleen maar genodigden kwamen ben ik aan de deur gaan staan om de kaartjes te controleren, maar werd ineens weggeroepen want men wilde dat ik aan de hoofd tafel kwam zitten bij de president van de society. (dat was Larry waar ik in het begin van de week veel lol mee hebt gahd...wist niet eens dat hij de president was van de society)
Ik begreep niet waarom maar ineens had ik het in de gaten..men wilde dat ik nogmaals ging spreken over het adopteren van graven en ik moest meteen mijn fotoboek offcieel overdragen aan de society.
Ik werd rond half 9 naar voren geroepen en heb alle schroom van me afgegooid en ben gaan praten over de fantastische tijd die ik met de mannen heb door mogen brengen en heb ze verteld hoe groot het respect is van mijn kant voor wat hun in WWII gedaan hebben. Tevens heb ik ze me fotoboek nog eens laten zien en officieel overhandigd aan de president van de society. Ik heb uitgelegd hoe mooi de begraafplaatsen in onze omgeving zijn en hoe eervol het is om te kunnen adopteren. Aan het eind van de speech kwamen er wat ontroerende woorden in me boven die de mensen zo raakten dat men mij een staande ovatie gaf die mij diep raakte en ontroerde. Er werd mij ook verteld dat dat niet zomaar gebeurt...dus ik moet ook echt als een eer beschouden als mensen voor je opstaan na een speech. Na de offciele afsluiting moest ik bergen handen schudden en met iedereen op de foto wat een geweldig moment voor mij was....wat zijn die oudjes dan toch lief he...echt geweldig en ontroerend.

Daarna is iedereen nog even naar onze relax zaal gekomen om me vlag te tekenen en nog wat foto's met mij te maken...dus ik genoot echt met volle teugen van alle aandacht, heb zelfs stukjes van een Marauder B-26 airplane kunnen fotograferen waar in van de veteranen mee gecrashed was in Frankrijk. Die veteraan is 2 jaar prisoner of war geweest in een Duits kamp, hier is hij uit bevrijd en jaren later in Frankrijk de plek bezocht van de crash waar men klaar stond met een hele berg metaal van het vliegtuig.

Daarna zijn we met 5 personen BOURBON street ingegaan.....pfffff it is amazing out there.....ik heb nog nooit zoiets gezien als wat ik daar zag. Strippers die je van de straat proberen te plukken..mensen die met gekleurde kettingen naar je gooien omdat ze je leuk vinden..(het zogenaamde mardi grass) en jep...ook heb er een zooitje naar me toegeworpen gekregen. NICE!!

Daarna midden in die feestende en borsten flashende straat een kroeg in gedoken en daar heel de avond gedanst op geweldige muziek.
Ik heb allerlei maffe drank op, die ik tussen de borsten van de serveersters moest moest opdrinken dus..dat was lachen...en nee daar heb ik GEEN foto's van....wat happens in Bourbon street...stays in Bourbon street

Ik schrijf deze blog nu om 7 uur ij de ochtend...want ik ben pas net terug van het feesten....wat een geweldige afsluiter van mijn week. Ik heb gefeest alsof ik weer 18 was haha.

Vandaag ga ik een moeras tour doen om naar aligators te kijken en verder niks....ik kan de rust goed gebruiken ben helemaal gaar....en klaar om morgen weer naar huis te gaan...IK GA ZE MISSEN DIE B-26 HELDEN!!

Laatste:
Zo ...hier ben ik dan..thuis in het koude kikkerlandje...maar ik ga niet klagen...ben met een mega bagage aan vriendschap en ervaring thuis gekomen....en dat is me zeer dierbaar. Heb Zondag niets meer gedaan..had geen zin in de moeras tocht....was moe en een zelfs ontdaan en ook de helft van de veteranen was al vetrokken..wat zeg ik: de meeste waren al weg dus ik voelde me down...echt down.....dus ben maar een NFL football wedstrijd gaan kijken op tv en heb geprobeerd mijn gedachtes te verzetten want moeilijk ging. Ik moet dit alles een plaats gaan geven...en dat gaat me toch wel wat tijd kosten denk ik... Maandag voordat ik vloog ging het wel met me omdat ik wat leuke mailtjes had gehad die me opbeurden...maar had het echt even moeilijk. Ik ga zo genieten en terugdenken naar deze tijd...want wat ik meegemaakt heb...is met geen pen te beschrijven. Dromen...kunnen uitkomen....
You can lose an enemy, if you can make him a friend...

Ralph_84
Forumlid
Aantal geadopteerde namen:: 0
Contacteer:

Re: New Orleans 2009

Bericht door Ralph_84 » di 24 nov 2009, 16:18

schitterend verhaal....sprakeloos :D
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

-Spitfire-
Beheerder
Aantal adoptiegraven: 3
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » di 24 nov 2009, 17:37

Super Jasper. Heb destijds al je blogs al met bewondering gelezen. :)
'De echte slachtoffers van de oorlog zijn diegene die op jouw foto's staan'
Sebastiaancollectie.nl

Jasper
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Jasper » wo 25 nov 2009, 09:02

Thanks gentleman! :D

Mireille
Forumlid

Bericht door Mireille » wo 25 nov 2009, 09:24

-Spitfire- schreef:Super Jasper. Heb destijds al je blogs al met bewondering gelezen. :)
Idem! :D ;)

Pfc Digger
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 6
Contacteer:

Bericht door Pfc Digger » wo 25 nov 2009, 11:56

Hey Jasper,
Ja echt prachtig, mooi verslag.
Het Blog getiteld "laatste" spraak erg aan, bekend gevoel :P
Groetjes Jean ;)
"a man is not dead, as long as he's remembered"

Frank
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frank » wo 25 nov 2009, 15:17

Prachtig verhaal zeg. Ga nu eens lekker van de foto's genieten :)
NUTS!

General Anthony McAuliffe in Bastogne. December 22, 1944 Battle of the Bulge.

Onze website
http://www.12-09-1944.nl/

Jasper

Bericht door Jasper » wo 25 nov 2009, 15:40

Dank je wel voor jullie geweldige reacties!

En Jean, fijn dat je het gevoel herkend, vreugde en emotie werken nauw samen op zulke momenten in het leven, voelde me echt heel vreemd.
En frank, hoop dat je de foto's leuk vind. ;)

nicoleers
Moderator
Aantal adoptiegraven: 2

Bericht door nicoleers » wo 25 nov 2009, 18:07

:D Super mooi Jasper .
Dit is een stuk in je leven die je niet vergeet.

Gr Nico.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Frank
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Frank » wo 25 nov 2009, 19:20

Fantastisch man. Ik heb echt met open mond naar de foto's gekeken. In 1 woord geweldig dat je dit hebt mogen meemaken zeg.
NUTS!

General Anthony McAuliffe in Bastogne. December 22, 1944 Battle of the Bulge.

Onze website
http://www.12-09-1944.nl/

Jasper

Bericht door Jasper » do 26 nov 2009, 08:22

Thanks Mannen, het is natuurlijk niet het doel van adopteren maar toch hoop ik dat jullie ooit ook zulke momenten gaan meemaken. ;)

Ralph_84
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Ralph_84 » do 26 nov 2009, 10:29

Jasper schreef:Thanks Mannen, het is natuurlijk niet het doel van adopteren maar toch hoop ik dat jullie ooit ook zulke momenten gaan meemaken. ;)
weet wat je bedoeld al heb ik het zo heavy als jouw niet meegemaakt......een ontmoeting met familie of veteranen is altijd speciaal vind ik...
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

Plaats reactie