ceremonie dag

Forum over de Amerikaanse Begraafplaats Henri-Chapelle te Hombourg, België. Op de begraafplaats zijn 7.992 gesneuvelde soldaten begraven.

Moderators: Jasper, nicoleers, Armand

S1991
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 4
Aantal geadopteerde namen:: 1
Contacteer:

Re: ceremonie dag

Bericht door S1991 » do 19 sep 2013, 13:34

Zo juist terug gekomen van de ceremonie op Henri-Chapelle. Kan niks anders zeggen dat het erg indrukwekkend was.
Verbaasde mij daadwerkelijk dat er nog even goed zo veel mensen hier aanwezig waren. Evenals jongeren mensen. Mooiste wellicht was dat er enkele kinderen van basisscholen aanwezig waren die een graf hadden geadopteerd. In totaal waren er 303 graven geadopteerd afgelopen jaar op Henri-Chapelle.
Ook nog even Bill Ryan bedankt voor zijn dienst, kreeg nog leuk commentaar van hem: "Sorry but I only kiss woman. But thank you."
Moest stiekem wel lachen haha. Zal kijken of ik wat foto's kan plaatsen aangezien ik nu zie dat de foto's op de smartphone er beter uitzien dan op de laptop.
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th.
I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th
on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move."

nekafdriverBJ
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 8
Aantal geadopteerde namen:: 1

Bericht door nekafdriverBJ » vr 20 sep 2013, 14:37

Donderdag 19 september 2013 09.00 uur aangekomen bij de Amerikaanse begraafplaats Henri Chapelle, na een hartelijk ontvangst plaatsgenomen op de tribune. Dit was een zeer speciale dag voor mij net als voor vele anderen, niet alleen was het de 26ste ceremoniële dag voor de certificaatuitreiking van de adoptiegraven maar ook ik kreeg mijn certificaten uitgereikt net als de andere adoptanten.
De plechtigheid was zeer druk bezocht er waren diverse sprekers waaronder de Ambassadeur van de Verenigde Staten van Amerika in België Denise Bauer en de voorzitter van het organisatie comité, die allen hun dank uitspraken aan de mensen die een graf hebben geadopteerd. Na deze toespraken werden er nog een paar voordrachtjes uitgevoerd door enkele basisscholen uit de omgeving waaronder leerlingen uit het Duitstalig België wat op mij toch wel erg veel indruk maakte.
Er werden kransen gelegd door de diverse organisaties wat met veel ceremoniël gebruik gebeurde en natuurlijk erg indrukwekkend was.
Na dit alles werden de certificaten uitgereikt door de enkele hoogwaardigheidsbekleders die aanwezig waren en werden de mensen opgeroepen om naar voren te komen om zijn of haar certificaat in ontvangst te mogen nemen.
Ik kon me geen inbeelding maken wat dit voor een dag zou worden maar achteraf is het een heel speciale en mooie dag geworden en voel me zeer vereerd hieraan deel te hebben mogen nemen en deze dag mee te mogen maken, het was een zeer geslaagde dag.

Bert-Jan
"for the men who made the ultimade sacrifice for freedom of mankind"

tigerhead
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 1
Aantal geadopteerde namen:: 0

Bericht door tigerhead » vr 20 sep 2013, 14:51

Dank voor je verslag. Heb ik er toch een beetje een voorstelling van kunnen maken als ik er geweest was.
Jammer dat zo'n stomme vrachtwagen chaffeur roet in het eten heeft gegooid.

Danny

penders74
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 0
Aantal geadopteerde namen:: 2

Bericht door penders74 » vr 20 sep 2013, 20:36

ik heb wel een aantal mooie fotos gemaakt
maar begrijp niet helemaal hoe ik die hier kan plaatsen

-Spitfire-
Beheerder
Aantal adoptiegraven: 3
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » zo 22 sep 2013, 00:14

Vervelend om te horen Danny. Gelukkig ben je in ieder geval zelf er zonder kleerscheuren van af gekomen.

Foto's hier plaatsen zou kunnen door ze te uploaden op een website als http://www.imageshack.us. Dan krijg je meerdere links te zien. Pak daarvan "Direct Link" en plaats die dan hier tussen, bijvoorbeeld:

Code: Selecteer alles

[img]www.linknaarfoto.nl[/img]
'De echte slachtoffers van de oorlog zijn diegene die op jouw foto's staan'
Sebastiaancollectie.nl

Ralph_84
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 0
Contacteer:

Bericht door Ralph_84 » ma 23 sep 2013, 17:49

op mijn website zijn fotos terug te zien van de ceremonie hier is de link:

http://storiesbeyondthegraves.com/ameri ... onie-2013/
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

Plaats reactie