Iemand die wilt helpen?

Praat hier over het dagelijks leven met elkaar.

Moderators: Jasper, nicoleers

Plaats reactie
D_Dutch
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 4
Aantal geadopteerde namen:: 4

Iemand die wilt helpen?

Bericht door D_Dutch » di 31 jan 2012, 23:42

Hallo allemaal,

Ik wist niet zo goed waar ik dit neer moest zetten, maar aangezien dit niet specifiek met adoptiegraven te maken heeft leek het me het beste het hier te plaatsen. Door mijn interesse in de Tweede Wereldoorlog verzamel ik zelf ook onder meer onderscheidingen, documenten en foto's uit deze periode en zo heb ik recentelijk een grote groep documenten, onderscheidingen en foto's gekocht welke toebehoorde aan een Corporal welke bij de 10th Armored Division diende.

Deze sneuvelde in April 1945 en werd in 1947 begraven in de Verenigde Staten. Hij was onder meer onderscheiden met de volgende onderscheidingen;

- Combat Infantryman Badge
- Expert Infantryman Badge
- European-African-Middle Eastern Campaign Medal met een Bronze Service Star
- Marksmanship Badge met "Rifle" bar
- Sharpshooter Marksmanship Badge met "Submachine gun" bar
- Motor Vehicle Badge met "Driver-T" bar
- Purple Heart Medal

Nu ben ik een beetje op Ancestry gaan kijken en kwam bij een onderdeel "World War II Young American Patriots, 1941-1945" zijn naam tegen. Helaas ben ik geen lid en kan ik het niet bekijken. Eerst kon je via de webshop van Adoptiegraven nog een soort kort abonnement kopen maar dat kan ik helaas niet meer vinden en helaas kan ik niet via een andere manier lid van Ancestry worden.

Ik vroeg mij af of iemand mij zou kunnen helpen om de pagina toch te bekijken. Ik ben namelijk enorm benieuwd of er een foto van de soldaat zelf bij zit en welke informatie er nog meer bij staat, en dan kan ik de pagina ook sturen naar zijn zoon als dat mogelijk is.

Met vriendelijke groet,

Koen.

P.S; Mocht iemand foto's willen zien van de groep kan ik het plaatsen. Er zat tevens de vlag bij welke op zijn grafkist lag.

-Spitfire-
Beheerder
Aantal adoptiegraven: 3
Contacteer:

Re: Iemand die wilt helpen?

Bericht door -Spitfire- » wo 01 feb 2012, 09:37

Wij hebben zelf nog steeds toegang tot Ancestry.com, dus als je de naam kunt geven van de soldaat, kunnen wij het opzoeken. ;)
'De echte slachtoffers van de oorlog zijn diegene die op jouw foto's staan'
Sebastiaancollectie.nl

Plaats reactie