De Slag om Arnhem (BNN)

Praat hier over het dagelijks leven met elkaar.

Moderators: Jasper, nicoleers

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
-Spitfire-
Beheerder
Aantal adoptiegraven: 3
Contacteer:

De Slag om Arnhem (BNN)

Bericht door -Spitfire- » ma 07 mei 2012, 23:40

Afgelopen week zond BNN tweemaal het programma "De Slag om Arnhem" uit. Een erg mooi programma vond ik zelf, zie de beschrijvng. Mocht je het programma nog niet gezien hebben dan is het zeer zeker een aanrader om deze alsnog terug te kijken op Uitzending Gemist of iets dergelijks.
BRUG TUSSEN NU EN HISTORISCHE FEITEN VAN TOEN

Zondagmiddag 17 september 1944. Duizenden parachutisten dwarrelen in de buurt van Ede naar beneden. Jonge Britse mannen die Nederland komen bevrijden worden opgewacht door een Duits tankbataljon. In de dagen erna verandert de omgeving in een tapijt van bloed, een slag die zijn weerga niet kent.

Vier meiden en zeven jongens krijgen de unieke kans om de geschiedenis te herbeleven. De rekruten werken en leven zoals de soldaten dat ruim 60 jaar geleden ook deden. In precies dezelfde omstandigheden worden ze opgeleid tot parachutist. Grenzen worden opgezocht en grenzen worden uitgetest. Dit is De Slag om Arnhem.

Afbeelding
http://programma.bnn.nl/20/de-slag-om-arnhem/home
'De echte slachtoffers van de oorlog zijn diegene die op jouw foto's staan'
Sebastiaancollectie.nl

kickoff1944
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 3
Contacteer:

Re: De Slag om Arnhem (BNN)

Bericht door kickoff1944 » di 08 mei 2012, 17:44

vond het erg tegenvallen...had er meer van verwacht. Die twee bloedblaren gingen te rustig om met de jeugd, zoals ik al zei had er meer van verwacht...

Gr Twan
old soldiers never die, they just fade away

Jasper
Moderator en Projectleider
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 2
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Bericht door Jasper » do 10 mei 2012, 10:39

vond het erg tegenvallen...had er meer van verwacht. Die twee bloedblaren gingen te rustig om met de jeugd, zoals ik al zei had er meer van verwacht...
Sluit ik me bij aan...
You can lose an enemy, if you can make him a friend...

Ralph_84
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 0
Contacteer:

Bericht door Ralph_84 » wo 16 mei 2012, 12:31

niet mijn serie vond ook niet echt spraakmakend.....leuk geprobeerd maar beetje mislukt
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

Plaats reactie
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable