Reis Normandië

Indien u opmerkingen en/of suggesties heeft voor het Adoptiegraven | Forum of voor de stichting in het algemeen kunt u die hier plaatsen

Moderator: -Spitfire-

Ishirra
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 16
Aantal geadopteerde namen:: 4
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Reis Normandië

Bericht door Ishirra » za 29 dec 2007, 20:58

Er zijn in enkele topics al een paar berichtjes geweest hierover maar ik denk dat het toch beter is hier een nieuwe topic over open te doen.
Zoals de meeste wel weten ben ik internationaal vrachtwagen/busbestuurder. Ik kan dus goedkoop een bus hebben (aan een werknemer rekenen ze nooit de volle prijs). Aangezien het bedrijf waarvoor ik werk ook een reisbureau zijn/hebben en zelf reizen organiseren kan ik via hen ook goedkoper hotelkamers reserveren. Nu heb ik gezegd in een topic dat ik dit zou doen voor Adoptiegraven.nl en dan een meerdaagse reis naar Normandië zou organiseren. Ik heb vandaag een boek(je) gekocht over Normandië, waarin de weg staat die de geällieerden hebben afgelegd. Dit vanaf de stranden tot bijna in Parijs. Alle kerkhoven van alle Nationaliteiten staan erin, met het aantal graven. Ook alle bezienswaardigheden die met D-day en de dagen daarna te maken hebben. Ik denk wel dat ik dankzij dit boekje enkele dagen kan vullen. Ik ga me nog niet uitspreken over de prijs of de duur van deze reis, maar ik zou toch graag willen weten wie hiervoor interesse heeft. Dan weet ik of het de moeite waard is om dit allemaal te organiseren of niet. (Bij te weinig interesse kunnen we nog steeds een topic plaatsen op het STIWOT forum om de bus vol te krijgen, wat denk jij Sebastiaan?)
Dus, wie heeft interesse om tijdens de zomermaanden enkele dagen (mss van maandag tot vrijdag of zo, of een ganse week) naar Normandië te trekken en zo de weg af te leggen die de geällieerden hebben afgelegd? (Ik ga mee als chauffeur, dus ik ben er zowiezo bij :mrgreen: )

Natasja
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 3
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: Reis Normandië

Bericht door Natasja » za 29 dec 2007, 21:22

**dringt zich een weg door de menigte, steekt haar vinger op en zegt:**

IKKE IKKE!!! :D

-Spitfire-
Beheerder
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » za 29 dec 2007, 22:10

Ik zou het wel leuk vinden, maar het hangt erbij mij ook van de prijs af en of ik eventueel nog naar de Verenigde Staten ga deze zomer. ;)
'De echte slachtoffers van de oorlog zijn diegene die op jouw foto's staan'
Sebastiaancollectie.nl

Ishirra
Forumlid

Bericht door Ishirra » za 29 dec 2007, 23:56

Nou ik ga ook nog naar de Verenigde Staten, het voordeel voor mij is wel dat deze trip eigelijk werk is voor mij dus ik hoef geen vakantie te nemen :mrgreen:
Nou het is gewoon een ideetje, het is niet gezegd dat het daarom moet doorgaan.

Bob M
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 2
Contacteer:

Bericht door Bob M » zo 30 dec 2007, 22:41

Vijf a zeven dagen Normandie inclusief alles, kan je ongeveer rekenen op 100 euro per dag voor overnachting, Benzine (?), eten en drinken, entree musea etc. Dan heb ik het denk ik wel ruim gerekend. Het is altijd goedkoper als je op 1 plek blijft en dan een camping opzoekt.

Bob
- US WWII 4th. Infantry Division Collector-

Ishirra
Forumlid

Bericht door Ishirra » zo 30 dec 2007, 22:53

Benzine zit altijd bij in de prijs van de bus.
Ik heb het nu ook nog niet over de prijs. Mijn vraag was, wie is er geïntereseerd, zodat ik weet of het de moeite is om verder te kijken voor prijzen en het eventueel organiseren.

Dus:
wie is er te vinden voor zo'n reis. Het budget bereken ik later wel als er genoeg geïntereseerden zijn.

swinny
Forumlid
Contacteer:

Bericht door swinny » ma 31 dec 2007, 00:05

Ik vind dit echt een schitterend aanbod van jou , en ben ook zeer geinteresseerd.
Maar, het hangt natuurlijk wel een beetje van het prijskaartje af.
Begrijp me dus niet verkeerd, ik vind het een geweldig idee.

Andy
Andy

http://www.remember-our-heroes.nl

ron_R
Forumlid
Aantal geadopteerde namen:: 1
Contacteer:

Bericht door ron_R » ma 31 dec 2007, 05:55

wou toch nog een keer terug
maar een weekend is lang genoeg toch

Ishirra
Forumlid

Bericht door Ishirra » ma 31 dec 2007, 12:53

Ron, ik heb net een toeristisch boekje gekocht, zal het meebrengen naar de meeting. Het is de weg die de geällieerden hebben afgelegd vanaf het strand tot bijna in Parijs, met alle kerkhoven (alle nationaliteiten,ook de Duitse) en bezienswaardigheden. Als je alles wil gaan bekijken ben je met gemak een weekje zoet hoor :mrgreen:

ron_R
Forumlid
Aantal geadopteerde namen:: 1
Contacteer:

Bericht door ron_R » di 01 jan 2008, 11:17

denk dat je meer tijd kwijt ben
afgelopen zomer naar normandie geweest
sommige plekkern zijn de moeite waard om te zien
en sommige wat minder

was daar naar een museum geweest naar binnen geweest stond binnen 10 min weer buiten
en wel alles gezien

Jasper
Moderator en Projectleider
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 2

Bericht door Jasper » za 05 jan 2008, 23:15

Wat een mooi idee.....alleen ik ga al naar normandie met mijn broer.
You can lose an enemy, if you can make him a friend...

j.kuyten
Forumlid

Bericht door j.kuyten » zo 09 mar 2008, 10:41

Ik heb gehoord dat de beste tijd om naar Normandië te gaan eind mei en begin juni is, dan zijn ook de veteranen (die nog de reis kunnen maken) daar aanwezig.
Waarschijnlijk is het dit- of anders volgend jaar waarschijnlijk een van de laatste keren dat er veteranen aanwezig zijn omdat de meeste veteranen daarna te oud of inmiddels overleden zijn.

Jack

Ralph_84
Forumlid
Aantal geadopteerde namen:: 0
Contacteer:

Bericht door Ralph_84 » wo 16 apr 2008, 10:39

Ishirra schreef:Ron, ik heb net een toeristisch boekje gekocht, zal het meebrengen naar de meeting. Het is de weg die de geällieerden hebben afgelegd vanaf het strand tot bijna in Parijs, met alle kerkhoven (alle nationaliteiten,ook de Duitse) en bezienswaardigheden. Als je alles wil gaan bekijken ben je met gemak een weekje zoet hoor :mrgreen:
www.bol.com en dan d-day

dan krijg je ook siteseeing kaarten die je online kun bestellen..

grtz
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

Jasper
Moderator en Projectleider
Aantal geadopteerde namen:: 2

Bericht door Jasper » vr 18 apr 2008, 09:30

Hoe heet dit toeristisch boek??
You can lose an enemy, if you can make him a friend...

Ralph_84
Forumlid
Aantal geadopteerde namen:: 0
Contacteer:

Bericht door Ralph_84 » vr 18 apr 2008, 11:06

Jasper schreef:Hoe heet dit toeristisch boek??
http://www.nl.bol.com/is-bin/INTERSHOP. ... on=BOOK_EN

is wel engelstalig.
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

Plaats reactie