Betaalde info

Indien u opmerkingen en/of suggesties heeft voor het Adoptiegraven | Forum of voor de stichting in het algemeen kunt u die hier plaatsen

Moderator: -Spitfire-

wielie
Forumlid
Berichten: 9
Lid geworden op: di 11 sep 2007, 18:46
Aantal adoptiegraven: 2
Locatie: Simpelveld

Betaalde info

Bericht door wielie » do 24 jan 2008, 08:12

Ik heb eens nagedacht over hoe aan informatie te komen die betaald moet worden, zoals rootweb en ancestry etc. Het wordt toch al een beetje duur als je je overal voor een maand aan gaat melden.
Ik neem aan dat er meerdere geïnteresseerden zijn!
Nu stel ik voor dat er een inventarisatie wordt gemaakt van de geïnteresseerden van dit forum met de namen van de adoptiegraven die hij/zij wil laten onderzoeken. Aan de hand hiervan kunnen we bepalen wat er aan geld nodig is om per keer een van deze pagina's te raadplegen en dit te delen door de aantal geïnteresseerden.
Ik stel dit nu wel voor, maar ikzelf heb er de komende tijd geen tijd voor i.v.m. een verbouwing. Voelt zich iemand geroepen voor dit te gaan leiden?
Het is maar een voorstel!!!

Gebruikersavatar
Pfc Digger
Forumlid
Berichten: 245
Lid geworden op: za 15 sep 2007, 10:38
Aantal adoptiegraven: 6
Locatie: Heerlen
Contacteer:

Re: Betaalde info

Bericht door Pfc Digger » do 24 jan 2008, 17:43

Hey Wielie,
Ik zelf heb een jaar abonnement op Ancestry.com, en als ik mij niet vergis is Rootsweb ook onderdeel van Ancestry.
Heb op het forum aangegeven dat als iemand gebruik wilt maken van Ancestry, even met mij contact op moet nemen dan komt dat goed.
Je kan trouwens met Ancestry niet gekoppeld zijn met meerdere mensen op 1 account, daar ben ik al achtergekomen.
Dus als je een keer op Ancestry wilt hoor ik het wel.
Groetjes Digger ;)
"a man is not dead, as long as he's remembered"

j.kuyten
Forumlid
Berichten: 4
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 01:05

Re: Betaalde info

Bericht door j.kuyten » zo 09 mar 2008, 11:14

Hoi Digger,

Ik lees dat je een abonnement hebt op abonnement op: Ancestry.com, is het mogelijk voor mij eens te zoeken naar: 1 LT John E. Caldwell Jr.
Ik heb inmiddels al diverse militaire gegevens over hem opgevraagd en gevonden, maar over zijn familie enz. weet ik eigelijk nog helmaal niets.
Ik heb na veel speurwerk ook nog niets kunnen vinden, wellicht is het mogelijk om via Ancestry.com iets te vinden.
Hieronder de gegevens:
Name: 1 Lt John E. Caldwell Jr.
Functie: Bombardier B-17G
Born: 18 november 1918
Registration Number: O-735265
Unit: 367 BOMBSQ / 306 BOMB GP/H/
Killed in action: 22 Febr 1944
Place and State: San Antonio / Tarrant County / Texas
Father: John Elisha Caldwell Sr.
School: Bombardierschool Roswell New mexico / class 43-01
Serialnumber: # 42-31670
MACR: # 2654
Crashed: Nieder-Rieferath near Herchen / Germany
Stationed: Thurleigh / England

Bedankt voor de moeite

Gr. Jack

swinny
Forumlid
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 20:02
Aantal adoptiegraven: 3
Aantal geadopteerde namen:: 4
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Betaalde info

Bericht door swinny » zo 09 mar 2008, 13:17

Hey Jack

Ik heb een abbo op footnote.com en kan voornamelijk alle MACR vinden.
Heb die van jou ook al gevonden , weet niet of je hem al hebt , anders hoor ik het wel

Andy
Andy
___________________________________

http://www.remember-our-heroes.nl

Gebruikersavatar
Tom
Forumlid
Berichten: 295
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 18:39
Aantal adoptiegraven: 2
Locatie: nabij Roermond

Re: Betaalde info

Bericht door Tom » do 10 apr 2008, 17:46

swinny schreef:Hey Jack

Ik heb een abbo op footnote.com en kan voornamelijk alle MACR vinden.
Heb die van jou ook al gevonden , weet niet of je hem al hebt , anders hoor ik het wel

Andy
Hoi Andy,

Ik las zojuist dat je een abonnement hebt op footnote.com en dat je hiermee ook Missing Air Crew Reports kan vinden.
Nu zou ik je willen vragen of het niet mogelijk is om één MACR voor mij op te zoeken?

Tom
"Honor is theirs who knew the path of Honor"

swinny
Forumlid
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 20:02
Aantal adoptiegraven: 3
Aantal geadopteerde namen:: 4
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Betaalde info

Bericht door swinny » do 10 apr 2008, 19:23

Tuurlijk , zeg maar welke

Andy
Andy
___________________________________

http://www.remember-our-heroes.nl

Gebruikersavatar
Tom
Forumlid
Berichten: 295
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 18:39
Aantal adoptiegraven: 2
Locatie: nabij Roermond

Re: Betaalde info

Bericht door Tom » do 10 apr 2008, 19:32

Het betreft MACR # 1043:

B-17 "You Cawn't Miss It" serienummer 42-30166 van de 94e Bomb Group, 332 Bomb Squadron.
Enkele van de bemanningsleden van deze bommenwerper staan op de Wall Of Missing te Margraten vermeld.

Andy, alvast bedankt voor de hulp! 8-)
"Honor is theirs who knew the path of Honor"

Gebruikersavatar
ron_R
Forumlid
Berichten: 600
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 18:21
Aantal adoptiegraven: 2
Aantal geadopteerde namen:: 1
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Re: Betaalde info

Bericht door ron_R » do 10 apr 2008, 20:07

B-17F--90- BO 42-30166 XM-L "You Caunt Miss It" 94BG 332 BS

ging langzaam van 27.000 voet onder controle omlaag en explodeerde na jageraanvallen
crashte in the noordzee ongeveer 300 mtr west van Haamstede om 13.53 uur

de piloot spoelde op 9 decmeber bij Renesse aan
de navigator spoelde aan op 1 januarie 1944 bij Vrouwenpolder

de LWG en de BTG werden krijsgevangen gemaakt

de CP, B, TTG, RO, LWG TG staan op de muur van magraten
heb wel een crewlijst voor je als je wilt

Gebruikersavatar
Tom
Forumlid
Berichten: 295
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 18:39
Aantal adoptiegraven: 2
Locatie: nabij Roermond

Re: Betaalde info

Bericht door Tom » do 10 apr 2008, 21:19

Bedankt voor de hulp ron_R.
Komt deze informatie letterlijk uit een boek of dergelijk?
Op ArmyAirforces.com staat namelijk ook een topic over deze crash met dezelfde informatie.
Dit topic is hier te lezen:

http://forum.armyairforces.com/m_122334 ... htm#122334

Ik ben geinteresseerd in deze crash vanwege de bombardier van het vliegtuig, Neil J. Damato.
Hij is één van de crewmembers die op de Wall of Missing te Margraten vermeld is.

Ik heb enkele kleine spulletjes(vooral originele documenten) toebehorend aan hem.
Om even wat voorbeelden te geven, ik heb zijn: originele Enlistment Records, bankrekeningen, verlofpapieren, formulier om een keuring voor de USAAF te ondergaan (hij heeft eerst bij de Infanterie gezeten), vaccinatiegegevens, een mouwembleem, z'n "Lucky Charm" etc.
"Honor is theirs who knew the path of Honor"

Gebruikersavatar
ron_R
Forumlid
Berichten: 600
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 18:21
Aantal adoptiegraven: 2
Aantal geadopteerde namen:: 1
Locatie: eindhoven
Contacteer:

Re: Betaalde info

Bericht door ron_R » vr 11 apr 2008, 06:25

yep zo te zien uit het zelfde boek ;)
wees er maar zuinig op die spullen

Gebruikersavatar
Jasper
Moderator en Projectleider
Berichten: 2214
Lid geworden op: ma 10 sep 2007, 11:00
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 2
Locatie: Kaatsheuvel

Re: Betaalde info

Bericht door Jasper » vr 11 apr 2008, 10:51

Mocht er iemand tijd en zin hebben om een MARC voor mij op te zoeken en/of kijken of er iets op Ancestry staat over de volgende mannen:


Darrell R. Lindsey
ID: O-729031
Entered the Service From: Iowa
Rank: Captain
Service: U.S. Army Air Forces, 585th Bomber Squadron, 394th Bomber Group, Medium
Died: Wednesday, August 09, 1944
Tabblets of Missing, Ardennes American Cemetery
Awards: Medal of Honor, Air Medal with 8 Oak Leaf Clusters

Dit is zijn verhaal:

Martin B-26 Marauder Pilot
The Bridge at L'Isle Adam
Neither flak nor flames deterred Darrell Lindsey from completing the mission and saving the lives of his crew.

In early 1944, the 394th Bombardment Group flew its B-26 Martin Marauders from Kellogg Field, Mich., to England. The 394th entered combat in March, joining other medium bomb groups and fighter-bombers in attacking German defenses and transportation in preparation for the invasion that everyone--Germans and Allies alike--knew was coming. After D-Day, the 394th continued to bomb targets in northern France, supporting the Allied advance from the Normandy beachheads.

On Aug. 7, the Germans launched a counteroffensive aimed at securing Avranches, on the west coast of France. There they hoped to anchor a line that would confine the Allies to areas already held in Normandy and the Cotentin Peninsula. A key element for the German armies was transportation to move desperately needed supplies and reinforcements to the front. Most of the bridges over the Seine had been knocked out. One link that remained was the railroad bridge over the Oise River at L'Isle Adam, a few miles north of Paris. It was heavily defended by many batteries of 88-mm guns--a major threat to the B-26s that normally bombed from an altitude of 10,000 to 12,000 feet.

Ninth Air Force sent the 394th against the bridge on Aug. 9. Leading 30 B-26s was 25-year-old Capt. Darrell Lindsey, one of the group's veteran pilots. He had gone through both pilot and bombardier training and had flown Marauders at MacDill Field, Fla., before joining the 394th as a flight commander in September 1943. This was Lindsey's 46th mission, bringing him to 143 combat hours. He was known for his skill as a pilot and for coolness under fire. Both would be tested that day.

On reaching enemy territory, the formation encountered heavy flak, which continued with few interruptions as they approached the target area. Lindsey maneuvered the bombers past successive barrages with only minor damage. Before starting the bomb run, Lindsey's lead plane was hit, but was able to hold course. Worse was yet to come. On the bomb run, his right engine took a direct hit and burst into flame. The concussion hurled the B-26 out of formation, but Lindsey regained control and resumed the lead, his right wing sheathed in flame. The wing tank could explode at any moment, but rather than giving the signal to bail out and disrupt the formation at this critical point, Lindsey elected to continue the attack. This was a target that could help turn the tide of battle in Normandy.

Immediately after "bombs away," Lindsey ordered the crew to jump while he held the flaming Marauder in a steady descent. The last crewman to leave the plane was the bombardier. As he crawled out of the nose, he shouted that he would lower the landing gear so Lindsey could bail out from the nose of the aircraft.

Using all his piloting skill, Lindsey was barely able to keep control of the doomed bomber, its right wing now totally engulfed in flame. He knew that lowering the gear might throw the plane into an uncontrollable spin, probably making it impossibie for the bombardier to bail out. He told the man to leave through a waist window while the aircraft was still under control. By all logic, the tank should have blown by this time. It might hold long enough for the bombardier to jump. lt did, but before Captain Lindsey could leave the cockpit, the wing tank exploded. The B-26 went into a steep dive and hit the ground in a bail of fire.

For destroying four railroad bridges and an ammunition dump between Aug. 7 and 9, the 394th Group received a Distinguished Unit Citation. For his heroism and self-sacrifice on Aug. 9, Capt. Darrell Lindsey was awarded the Medal of Honor posthumously. He was the only Marauder crew member to be so honored in World War II.

Uncharacteristic of the formal, stilted citations for combat awards, the citation for Lindsey's Medal of Honor ends with these words: "All who are living today from this plane owe their lives to the fact that Captain Lindsey remained cool and showed supreme courage in this emergency." For him, completing the mission came first, the safety of his crew second, his own survival last. He was a leader in the finest tradition of the American military services.

=============================================================================

En deze:

Leroy A. Schreiber
ID: O-401242
Entered the Service From: Massachusetts
Rank: Major
Service: U.S. Army Air Forces, 62nd Fighter Squadron, 56th Fighter Group
Died: Saturday, April 15, 1944
Buried at: Ardennes American Cemetery
Location: Neupre (Neuville-en-Condroz), Belgium
Plot: C Row: 1 Grave: 45
Awards: Distinguished Service Cross, Distinguished Flying Cross with 4 Oak Leaf Clusters, Air Medal with 3 Oak Leaf Clusters, Purple Heart.

Dit is zijn verhaal:

Deze piloot beschoot om 1420 uur een vliegveld dat ca. 3 mijlen zuid van Flensburg in Noord-Duitsland lag. Toen hij in zijn P-47D (Thunderbolt) 43-25577 optrok uit zijn duikvlucht zagen zijn collega's rook en damp uit zijn toestel komen. Vermoedelijk was hij door flak geraakt. De P-47 rolde over op zijn rug en dook naar beneden. Vloog in brand nadat de P-47 de grond raakte.
Mijn onderzoek heeft aangetoond dat de crash was bij Büschau, 2 km zuid van Eggebek, dat 15 km NW van Flensburg ligt.
Waar hij aanvankelijk in Duitsland begraven werd is mij niet bekend, na de oorlog is hij naar ARDENNES bij Luik gebracht waar hij nu nog rust in Plot C-1-45. Hij was afkomstig uit de Staat Massachusetts.

ER WAS ONDUIDELIJKHEID OF ZIJN PLANE 42-25577 IS OF 43-25577.

(ik zal het ook in het topic hulp zetten)
You can lose an enemy, if you can make him a friend...

Gebruikersavatar
-Spitfire-
Beheerder
Berichten: 1852
Lid geworden op: ma 06 aug 2007, 12:40
Aantal adoptiegraven: 3
Locatie: Hardinxveld-Giessendam
Contacteer:

Re: Betaalde info

Bericht door -Spitfire- » vr 11 apr 2008, 11:22

Wist je dat je iets kan bestellen in de shop? :mrgreen:
'De echte slachtoffers van de oorlog zijn diegene die op jouw foto's staan'
Sebastiaancollectie.nl

Gebruikersavatar
Ralph_84
Forumlid
Berichten: 1087
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:19
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 0
Locatie: Brunssum.NL
Contacteer:

Re: Betaalde info

Bericht door Ralph_84 » vr 11 apr 2008, 11:27

jah zo heb ik het ook gedaan 5 euro gedoneerd en ik kreeg van het forum een pass toegestuurd voor die website rootsweb...
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

Gebruikersavatar
Tom
Forumlid
Berichten: 295
Lid geworden op: do 20 mar 2008, 18:39
Aantal adoptiegraven: 2
Locatie: nabij Roermond

Re: Betaalde info

Bericht door Tom » za 19 apr 2008, 19:42

Andy, ik wil je niet opjagen ofzo, maar heb je het hierbovengenoemde MACR weten te traceren :D ?
"Honor is theirs who knew the path of Honor"

swinny
Forumlid
Berichten: 304
Lid geworden op: vr 07 sep 2007, 20:02
Aantal adoptiegraven: 3
Aantal geadopteerde namen:: 4
Locatie: Brunssum
Contacteer:

Re: Betaalde info

Bericht door swinny » za 19 apr 2008, 23:58

Tom , ik had het eigenlijk over het hoofd gezien.
Maar ik heb hem , moet je me wel even je emailadres mailen per pb.

Andy
Andy
___________________________________

http://www.remember-our-heroes.nl

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast