kranslegging

Indien u opmerkingen en/of suggesties heeft voor het Adoptiegraven | Forum of voor de stichting in het algemeen kunt u die hier plaatsen

Moderator: -Spitfire-

Ishirra
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 16
Aantal geadopteerde namen:: 4

Re: kranslegging

Bericht door Ishirra » do 05 mar 2009, 21:36

-Spitfire- schreef:
Ishirra schreef:Ik denk als naam dat Sebastiaan wel een ideetje heeft, aangezien het idee er is om deze groep in een soort van officiële groep/stichting te gieten.
Pas die naam wel op een lint? :lol:
In hele kleine lettertjes :lol:

Dennis en Gerda
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 11
Contacteer:

Bericht door Dennis en Gerda » zo 08 mar 2009, 21:41

We hebben geinformeerd naar de prijzen van een krans, dat is vanaf 110 euro.
Tevens hebben we gevraagd voor de prijs van een bloemstuk, dat was vanaf 20 euro.
Lint was 9 euro, inclusief opdruk.

Is wel natuurlijk afhankelijk wat we willen en of het wel mag, weet niet of Spitfire dat al nagevraagd heeft?

Groeten,

Dennis en Gerda
http://www.theyfoughtforfreedom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

-Spitfire-
Beheerder
Aantal adoptiegraven: 3
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » wo 11 mar 2009, 15:48

Nadat Dennis (of was het Gerda) mij er gisteren nog even aan herinnerde op MSN heb ik een mail gestuurd en vanochtend gelijk antwoord ontvangen van Margraten. Zoals wij allemaal weten, worden er op dit moment al veel kransen tijdens de ceremonie gelegd. Om dit aantal niet al te groot te laten worden is men het aantal aan het beperken. Met deze reden, als ook het feit dat wij geen officiële organisatie zijn gaf de Cemetery aan dat het helaas voor ons niet mogelijk zou zijn om een kans te leggen. Hetgeen wat natuurlijk heel begrijpelijk is.
'De echte slachtoffers van de oorlog zijn diegene die op jouw foto's staan'
Sebastiaancollectie.nl

Ralph_84
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 0
Contacteer:

Bericht door Ralph_84 » vr 13 mar 2009, 19:32

-Spitfire- schreef:Nadat Dennis (of was het Gerda) mij er gisteren nog even aan herinnerde op MSN heb ik een mail gestuurd en vanochtend gelijk antwoord ontvangen van Margraten. Zoals wij allemaal weten, worden er op dit moment al veel kransen tijdens de ceremonie gelegd. Om dit aantal niet al te groot te laten worden is men het aantal aan het beperken. Met deze reden, als ook het feit dat wij geen officiële organisatie zijn gaf de Cemetery aan dat het helaas voor ons niet mogelijk zou zijn om een kans te leggen. Hetgeen wat natuurlijk heel begrijpelijk is.

Nou sorry hoor maar dat vind ik echt niet kunnen gewoon....wat een onzin zeg....een klein kransje......vind dit echt weer van die regels...... :| wij zijn allemaal mensen die hun hart op de goeie plek hebben zitten...en de graven een beetje als 'familie'' zien...en dan krijg je dit van margraten te horen vind beetje schandalig....eerlijk gezegd........er is zoveel ruimte daar....en dan zou een kleine krans van ons leden van het forum in de weg liggen...bahbah
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

Dennis en Gerda
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 11
Contacteer:

Bericht door Dennis en Gerda » vr 13 mar 2009, 19:34

Ralph_84 schreef:
-Spitfire- schreef:Nadat Dennis (of was het Gerda) mij er gisteren nog even aan herinnerde op MSN heb ik een mail gestuurd en vanochtend gelijk antwoord ontvangen van Margraten. Zoals wij allemaal weten, worden er op dit moment al veel kransen tijdens de ceremonie gelegd. Om dit aantal niet al te groot te laten worden is men het aantal aan het beperken. Met deze reden, als ook het feit dat wij geen officiële organisatie zijn gaf de Cemetery aan dat het helaas voor ons niet mogelijk zou zijn om een kans te leggen. Hetgeen wat natuurlijk heel begrijpelijk is.

Nou sorry hoor maar dat vind ik echt niet kunnen gewoon....wat een onzin zeg....een klein kransje......vind dit echt weer van die regels...... :| wij zijn allemaal mensen die hun hart op de goeie plek hebben zitten...en de graven een beetje als 'familie'' zien...en dan krijg je dit van margraten te horen vind beetje schandalig....eerlijk gezegd........er is zoveel ruimte daar....en dan zou een kleine krans van ons leden van het forum in de weg liggen...bahbah
Amen, helemaal niks aan toe te voegen, ben het helemaal met je eens.
http://www.theyfoughtforfreedom.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

-Spitfire-
Beheerder
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » vr 13 mar 2009, 21:02

Jullie begrijpen de reden niet helemaal. Het gaat niet om de ruimte, maar om de tijd van de Ceremonie. De afgelopen jaren werden door gemeenten, stichtingen, veteranorganisaties, scoutings en dergelijke tientallen kransen gelegd, waardoor de ceremonie steeds langer ging duren. Waarschijnlijk te lang. Om dit enigszins te beperken, zo heb ik van de Superintendent begrepen, kunnen enkele organisaties die al jaren een krans leggen nu geen krans meer leggen. Daarnaast zijn alle andere organisaties officieel. Wij zijn dit dus ook niet. En dat is in mijn ogen heel begrijpelijk. Anders zou de ceremonie de hele dag duren en dat willen wij ook niet.
Sebastiaancollectie.nl

Jumpmaster
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 7

Bericht door Jumpmaster » zo 15 mar 2009, 09:51

Ik ben het met Sebastiaan eens.
Natuurlijk is er ruimte genoeg voor nog wel 1000 kransen.
Probleem bij de Ceremony is dat de 'kransenlegprocedure' tijdens MD veel te lang duurt. Ik begrijp dat men dat wil inkorten en zeker niet uitbreiden.
Ik heb daar al eens met Frenk over gesproken en hij gaf ook aan dat men probeerde het aantal kransleggers (tijdens MD) te beperken.
Hoe jammer het ook is voor al diegenen die dan afvallen, het is een juiste keuze.
Wellicht dat voor andere mensen/organisaties die een krans of iets dergelijks willen leggen een ander tijdstip beter geschikt is.

Jumpmaster
Forumlid

Bericht door Jumpmaster » zo 15 mar 2009, 09:53

Vreemd dat ik ineens als 'gast' wordt aangezien.....
There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

-Spitfire-
Beheerder
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » zo 15 mar 2009, 11:31

Jumpmaster schreef:Vreemd dat ik ineens als 'gast' wordt aangezien.....
Zo nou klopt ie weer. ;)
Sebastiaancollectie.nl

Jumpmaster
Forumlid

Bericht door Jumpmaster » zo 15 mar 2009, 14:29

Gelukkig, ik dacht even dat ik niet welkom meer was... :D
There was no glory in the victory of war, only honor to those who fought bravely,
and memories of those who sufferd and died in battle. D.R. Burgett

Jasper
Moderator en Projectleider
Aantal geadopteerde namen:: 2

Bericht door Jasper » ma 16 mar 2009, 11:40

Tja,....de reden waarom ze weigeren is gewoon terrecht. En de ceremonie duurt inderdaad te lang.
Dus we zullen het gewoon moeten accepteren...of iets doen vanuit onszelf buiten memorial day om.
Misschien dat het veranderd als we wel een "officiele" organisatie worden.
You can lose an enemy, if you can make him a friend...

Ralph_84
Forumlid
Aantal geadopteerde namen:: 0
Contacteer:

Bericht door Ralph_84 » ma 16 mar 2009, 15:34

oeps ik had niet helemaal goed gelezen zie ik ik dacht gewoon een krans niet bij officeele datum...zoals memorialday en 4mei.......
The marker was one of thousands. Each a simple reminder of a single life given for a cause.

muncio
Forumlid

Bericht door muncio » vr 24 apr 2009, 15:12

-Spitfire- schreef:Jullie begrijpen de reden niet helemaal. Het gaat niet om de ruimte, maar om de tijd van de Ceremonie. De afgelopen jaren werden door gemeenten, stichtingen, veteranorganisaties, scoutings en dergelijke tientallen kransen gelegd, waardoor de ceremonie steeds langer ging duren. Waarschijnlijk te lang. Om dit enigszins te beperken, zo heb ik van de Superintendent begrepen, kunnen enkele organisaties die al jaren een krans leggen nu geen krans meer leggen. Daarnaast zijn alle andere organisaties officieel. Wij zijn dit dus ook niet. En dat is in mijn ogen heel begrijpelijk. Anders zou de ceremonie de hele dag duren en dat willen wij ook niet.
Begrijpelijk en ik ben het met Sebastiaan eens. Overigens een krans leggen mag altijd alleen niet dan dus misschien voor een andere gelegenheid?

Plaats reactie