Vergaren van informatie - Fields of Honor Database-

Zoekt u informatie maar weet u niet waar u het kan vinden? Vraag het hier!

Moderators: Jasper, nicoleers

Plaats reactie
Beertje
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 1
Aantal geadopteerde namen:: 0

Vergaren van informatie - Fields of Honor Database-

Bericht door Beertje » di 05 jun 2018, 00:28

In reactie op de hulpvraag van veel adoptanten zie ik dat er vaak verwezen wordt naar de database van Fields of Honor, en dan blijkt er vaak al heel wat info verzameld te zijn, terwijl de adoptant daar niet van op de hoogte lijkt te zijn.

Ik vroeg mij daarom af hoe al deze informatie nou precies verzameld wordt.
Ik heb bijvoorbeeld geen informatie en foto hoeven aandragen van het graf dat mijn vader en ik sinds begin jaren 90 verzorgen, want de informatie die we binnen de database aantroffen, was, op een interessant detail na, reeds bij ons bekend.

En juist dat ene stukje info waar we niet van op de hoogte waren, fascineerde ons, want met alleen het betere graafwerk kom je daar achter.

Mijn vraag is of dus hoe al die info van de database vergaard is.

Jac Engels
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 1
Contacteer:

Re: Vergaren van informatie - Fields of Honor Database-

Bericht door Jac Engels » di 05 jun 2018, 18:08

We hebben een vaste werkwijze waarbij we gebruik maken van diverse openbare online bronnen, betaalde website's, maar ook historische verslagen van de eenheden, informatie van onderzoekers in Europa en de V.S.
Soms komt informatie ook uit een onverwachte hoek, van adoptanten of familie die spontaan gegevens en foto's aanleveren.
We kunnen dus niet exact aangeven hoe een pagina in onze database tot stand komt. Vaak vergt dat ook wat geduld ook gewoon geluk.
Als je meer wil weten hoe de pagina van 'jou soldaat' tot stand is gekomen dan stuur je me het beste een pb.
In live there are no solutions, only forces in motion. They must be created and the solutions follow.

Plaats reactie