William D Markle

Zoekt u informatie maar weet u niet waar u het kan vinden? Vraag het hier!

Moderators: Jasper, nicoleers

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
YvonneK
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 0
Aantal geadopteerde namen:: 1
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

William D Markle

Bericht door YvonneK » vr 26 jun 2015, 23:01

Beste forumleden,

Vanaf vandaag ben ik de adoptant van een naam op de Wall of Missing: William D Markle (O-551850).

Natuurlijk ben ik ook benieuwd of er nog (verre) familieleden te vinden zijn.

Via fieldsofhonour-database vond ik al wat gegevens en zelfs een foto. Met deze gegevens ben ik verder gaan zoeken op search.ancestry.com, maar ik kwam er al snel achter dat de gegevens van fieldsofhonour niet helemaal kloppen. De moeder die wordt vermeld was zijn jongere zusje, en het zusje was een nichtje. Ik kom na heel diep speuren alleen een voornaam van zijn moeder tegen (Eva, via een stamboom die iemand gemaakt heeft. De stamboom gaat echter na haar kinderen niet meer verder, ook niet via haar andere broers en zussen of die van Williams vader).

Voluit is zijn naam William David Markle. Maar een exacte geboortedag kan ik niet vinden, alleen het jaar 1922.

Iemand een idee waar ik nog verder kan zoeken?

Alvast bedankt,
Groetjes
Yvonne

Jac Engels
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 1
Contacteer:

Re: William D Markle

Bericht door Jac Engels » za 27 jun 2015, 01:26

Hallo Yvonne,
Goed dat je zo snel bent begonnen met je onderzoek. Echter die persoon in de family tree met middle naam David en moeder Eva is volgens die gegevens pas in 1985 overleden in Pennsylvania, dus dat vond ik vreemd. Daarmee ben ik aan de slag gegaan.

We zijn met zijn tweeën nog eens goed gaan kijken naar de familie gegevens en de gegevens in de Fields of Honor database blijken wel juist te zijn, hoewel niet compleet.

Vader is William G. Markle, bron: 1930 en 1940 Census en overlijdensbericht jongste zus
Moeder is Bernice B. Markle, bron Macr, 1930 Census, overlijdensbericht jongste zus, memorial op Find A Grave
Zus: Dorthea M. Markle, bron 1930 Census met kloppende vermelding vader, moeder en broer. Naam is mogelijk Dorothea
Zus: Bernice M Markle, bron 1930 en 1940 census met kloppende vermedling vader, moeder en broer, memorial van moeder op Find A Grave
Zus: Luana M. Markle, haar overlijdensbericht met juiste naam van vader en moeder.
Volgens een Cencus was zijn middle naam David.
Het geboorte jaar 1922 is niet geheel duidelijk, de census heeft het dan ook over about 1922, dat kan dus een jaar + of - zijn.

Graag verneem ik het als in het bovenstaande overzicht iets onjuist is. Ik zal de gegevens ook opsturen naar de Fields of Honor database zodat ze die kunnen aanpassen.
In life there are no solutions, only forces in motion. They must be created and the solutions follow.

50thaib
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 2
Aantal geadopteerde namen:: 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: William D Markle

Bericht door 50thaib » za 27 jun 2015, 10:24

vond nog een artikel in newspaper

The Daily Courier
(Connellsville, Pennsylvania)
29 Sep 1945, Sat • Page 1

Gr,

Erwin

Afbeelding

Plaats reactie