Onderzoek naar persoon uit het verzet

Vragen over begraafplaatsen van andere nationaliteiten en vragen over de soldaten die daar liggen kunnen hier gesteld worden.

Moderators: Jasper, nicoleers, -Spitfire-

Plaats reactie
DollarB
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 0
Aantal geadopteerde namen:: 0

Onderzoek naar persoon uit het verzet

Bericht door DollarB » wo 25 okt 2017, 16:41

Hallo,

Ik ben nieuw hier en weet dan ook niet zeker of ik goed zit, want dit wijkt nogal af van de andere zaken die ik hier zie. Toch probeer ik het.

Ik probeer wat onderzoek te doen naar een verzetstrijder welke in 1944 is omgekomen. Het gaat om Aart Voogel. Zijn naam kom ik tegen op Wikipedia op de pagina "Verzet van Delftse studenten en docenten tijdens de Tweede Wereldoorlog". Daaruit maak ik op dat hij "iets" studeerde in Delft.

Verder weet ik dat hij is overleden op 10 december 1944 in Husum Schweesing. Zijn naam met foto kom ik tevens tegen in het boek "Delft 1940-1945. Gedenkboek van het verzet", uit 1947. Ik weet dat hij op het Nationaal Ereveld in Loenen begraven ligt(oorlogsgravenstichting.nl).

Tot hier ben ik gekomen, en kom dus even niet verder in mijn zoektocht. Wie heeft wellicht aanknopingspunten om meer te weten te komen over deze persoon, en zijn rol in het verzet?

Alvast dank!

Plaats reactie