op zoek naar gegevens van PFC James H Leatherwood/547th

Hier kunt u andere forumleden op de hoogte houden van uw onderzoek naar de soldaten waarvan u het graf heeft geadopteerd.

Moderators: Jasper, nicoleers

Plaats reactie [phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable
wolfje
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 1
Aantal geadopteerde namen:: 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

op zoek naar gegevens van PFC James H Leatherwood/547th

Bericht door wolfje » di 15 mei 2018, 14:37

Ik heb sinds kort het graf van PFC James H Leatherwood geadopteerd.
Nu ben ik overal gegevens van hem aan het zoeken maar kan zo goed als niets van hem vinden.
Ik weet dat hij bij het 547th AAA AW BN battalion zat meer verder eigenlijk ook niets. Op 1 september 1945 is hij gesneuveld. Verder weet ik dat hij op 24 december 1912 in Texas geboren is.
Ik weet wie zijn ouders, broers en zus waren. Ik weet met wie hij getrouwd was en dat hij een dochter had. Een zoektocht naar die familieleden heeft ook nog niets gebracht.
Wie kan mij iets meer vertellen over James Leatherwood? Wie kan mij wat meer vertellen over het 547th battalion?
Omdat ik pas sinds kort een adoptant ben weet ik nog niet goed hoe ik precies moet zoeken en waar ik het beste kan zoeken. Kortom: alle tips zijn van harte welkom.

M.v.g. Henny Wolfs

wolfje
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 1
Aantal geadopteerde namen:: 0
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/vendor/twig/twig/lib/Twig/Extension/Core.php on line 1266: count(): Parameter must be an array or an object that implements Countable

Re: op zoek naar gegevens van PFC James H Leatherwood/547th

Bericht door wolfje » wo 16 mei 2018, 09:16

Ook ben ik op zoek naar gegevens van de 547th AAA AW BN battalion. Kan mij iemand vertellen hoe de structuur is van het legeronderdeel waarvan dit battalion deel uitmaakte. Ik kan er namelijk geen touw aan vastknopen. Ben nog erg groen wat dit allemaal betreft! Zoeken wordt hierdoor erg moeilijk.
Ik zie iets staan van 90th division en zie wel meer staan van het 537th AAA AW BN battalion. Is het daar onderdeel van? :D

Jasper
Moderator en Projectleider
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 2

Bericht door Jasper » vr 01 jun 2018, 11:01

Hi Henny,

Kijk eens op zijn fields of honor pagina die we gemaakt hebben:

https://www.fieldsofhonor-database.com/ ... od-james-h

Ik zou tevens dit boek aanschaffen:
http://www.worldcat.org/title/mission-a ... c/43886810

Groeten,
Jasper
You can lose an enemy, if you can make him a friend...

Peter
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 2
Aantal geadopteerde namen:: 1
Contacteer:

Bericht door Peter » vr 13 jul 2018, 11:47

De 547th AAA AW BN battalion maakte deel uit van 95th Infantry Division.
Dit is de link naar de website : http://mathieu.gitzhofer.free.fr/irongb.php

Plaats reactie