Stel je even voor!

Praat hier over het dagelijks leven met elkaar.

Moderators: Jasper, nicoleers

Jasper
Moderator en Projectleider
Aantal adoptiegraven: 5
Aantal geadopteerde namen:: 2

Re: Stel je even voor!

Bericht door Jasper » ma 04 jun 2012, 09:34

Welkome Pascal!! ;)
You can lose an enemy, if you can make him a friend...

dyonnee
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 0

Bericht door dyonnee » za 28 jul 2012, 21:07

Hallo allemaal,

Mijn naam is Dyonne en ik heb mij zojuist aangemeld voor dit forum..
Zo'n jaar geleden heb ik een naam van de wall of the missing geadopteerd.. Charles C. Miller - SSGT - 12056357

Deze week is ook het certificate van de adoptie van een graf op margraten binnengekomen..
Namelijk dit van Kenneth J. Mc Donell - PFC - 32252661, 112th Inf , 28th Div, Oneida New York.

Ik heb nog niet heel veel tijd gehad om bijvoorbeeld het internet af te zoeken naar beschikbare gegevens..
maar ben zeker van plan dit te gaan doen.

Mooi om te zien dat er nog zoveel informatie verzameld wordt op een forum als dit!

Vriendelijke groeten,
Dyonne

-Spitfire-
Beheerder
Aantal adoptiegraven: 3
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » zo 29 jul 2012, 00:18

Welkom hier en succes met de zoektocht! :)
'De echte slachtoffers van de oorlog zijn diegene die op jouw foto's staan'
Sebastiaancollectie.nl

Jasper

Bericht door Jasper » ma 30 jul 2012, 09:03

Welkom Dyonne! ;)

KLR
Forumlid
Aantal geadopteerde namen:: 1

Bericht door KLR » za 25 aug 2012, 17:00

Hallo

Mijn naam is Karel en ben al een tijdje geregistreerd op deze site, nu tijd om me even voor te stellen. Ben al een tijd bezig met research naar een aantal soldaten. Van sommige ben ik in het bezit van de orginele PH medals en van andere de Bronze Stars. Een aantal van deze soldaten liggen begraven in Europa. Het gaat om de volgende soldaten:

Thomas M Maynard, SGT #36976224 , F Comp 319th IR 80th ID, Michigan (named Purple Heart with OLC)
Angelo R Piziali, PVT #39001147 , 707th Ord., California (named Bronze Star)
David F Henry, 35792820, Ohio (named Bronze Star)
William F Meaker, PVT, #36691059, F Comp 331st IR 83rd ID, Illinois (named Purple Heart)
John W Freis, PVT (adoptie op 20 september as)

en sinds vandaag ook:
Charles G Ruble TSGT, #35095971, 99 Sqd 441 TCG, Indiana (adoptie)

Van sommige van deze soldaten heb ik vrij veel informatie en van andere wat minder. Waar ik zeker naar op zoek ben zijn fotos, alleen van John W Freis heb ik een onduidelijke z/w foto gevonden in een oude krant. En natuurlijk naar familie.

Ik zal nog apart topics openen per soldaat en daar mijn gevonden info vermelden.

-Spitfire-
Beheerder
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » za 25 aug 2012, 20:59

Welkom Karel! Ik ben benieuwd wat je reeds heb gevonden.
Sebastiaancollectie.nl

Cas
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 6
Aantal geadopteerde namen:: 0

Bericht door Cas » zo 26 aug 2012, 16:00

Welkom

Jasper

Bericht door Jasper » ma 27 aug 2012, 11:11

Welkom Karel!

In Honored Glory
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 19
Contacteer:

Bericht door In Honored Glory » di 28 aug 2012, 13:24

Hallo allemaal,

Ik zie net dat iedereen zich even voorstelt en dat heb ik nog niet gedaan, dus bij dezen ...

Mijn naam is Peter, een aantal van jullie zullen me misschien kennen als de webmaster van In Honored Glory. Ik ben inmiddels 43 jaar, getrouwd en we hebben twee zoontjes. Voor mij begon de interesse in de Tweede Wereldoorlog al op jonge leeftijd, maar het is allemaal pas echt gaan leven toen ik in 2003 hoorde dat het mogelijk was om op Margraten graven te adopteren. Daar heb ik toen een verzoek voor ingereikt en dat verzoek is toen ingewilligd. Ik ben vaker op Margraten geweest maar mijn hart ligt toch echt bij Henri-Chapelle, de beweegredenen daarvoor zijn bijna net zo ondoorgrondbaar als de hele reden waarom we graven kunnen adopteren van jonge vrouwen en mannen, wierleven veel te vroeg tot een einde kwam.

Een vriend vertelde me dat er onder het voetbalveld waar wij onze wedstrijden speelden een vliegtuig uit de oorlog was. Ik was toen 8 jaar, je kunt je dus voorstellen wat ik in mijn gedachten zag ... een perfect bewaard vliegtuig dat je alleen maar hoefde uit te graven, geen krasje erop niets ... de vliegeniers hadden bij wijze van spreken nog gewoon kunnen uitstappen. Jaren later is het me gelukt (in 2010) om een monument voor de bemanning van de Lancaster op te richten ... tegen die tijd wist ik dat er niemand meer uit zou stappen, dat er van het vliegtuig zelf wellicht geen schilfer meer over was en dat met de oudere (oorlogs)generatie ook de herinnering aan deze mannen zou sterven. Dat mocht niet gebeuren en het is toen gelukt om een bescheiden maar passend monument te plaatsen. Nu laat ik jaarlijks (de avondmis) op Kerstavond opdragen aan de bemanning van deze Lancaster. Niet mijn initiatief, maar het overnemen van een traditie die gestart was door de enige overlevende van het toestel.

Inmiddels heb ik op zowel Henri-Chapelle als ook op Margraten een aantal laatste rustplaatsen geadopteerd, waarbij ook hier de nadruk weer op Henri-Chapelle ligt. Ik ben in 2005 met de website http://www.In-Honored-Glory.info begonnen om de mannen en vrouwen te gedenken die ons zo lang geleden hebben bevrijd. De website is op 23 september 2005 door een Amerikaanse veteraan van de 87th Infantry Division officieel online gezet en daarna alleen maar gegroeid. Na een tijdje minder actief te zijn geweest vanwege allerlei redenen, heb ik de draad nu weer opgepakt. Verhalen komen nog steeds binnen en alles up to date houden wordt er niet gemakkelijker op, maar als je een verhaal hebt, neem dan alsjeblieft contact op. We hebben in de loop der jaren al heel wat Amerikanen, Britten en zelfs Australiërs thuis op bezoek gehad en het is telkens geweldig om te zien wat die mensen ervan vinden, dat wij voor hun dierbaren zorgen. Ik had nooit verwacht dat er zo'n lawine van dankbaarheid op ons af zou rollen, door hetgeen wij hier doen. In tegenstelling tot wat zij hebben gedaan, is wat wij doen eigenlijk weinig of niets ...

Ik merk dat het weer de spuigaten begint uit te lopen, dus wellicht is het toch het beste om voorlopig even te stoppen, maar om het kort samen te vatten ... "Hallo allemaal!!"

Groet,
Peter
"Remembering their lives and their sacrifices,
Remembering that it is not me who is important,
Remembering that nothing I do can ever match their deeds,
Remembering that I am only a dwarf touching the breath of giants ..."

In Honored Glory

-Spitfire-
Beheerder
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » di 28 aug 2012, 15:51

Welkom Peter! Leuk om je ook hier actief te zien. Natuurlijk ook succes gewenst met de eigen website! :)
Sebastiaancollectie.nl

S1991
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 4
Contacteer:

Bericht door S1991 » zo 03 feb 2013, 22:35

Heren,

Bij deze zal ik mij ook maar even voorstellen na al ongeveer een half jaar actief te zijn op dit forum. Niet zo zeer actief d.m.v. topics te plaatsen maar meer van het meelezen.
Mijn naam is Silvano, woon in Midden-Limburg en ben 21 jaar. Al sinds een kleine 8 jaar geïnteresseerd in de Tweede Wereldoorlog en verzamel al sinds mijn 14e ongeveer. Sinds 5 jaar zoiets verzamel ik gericht en dat is de US 26th Infantry Division.
Sinds vorig jaar november heb ik de toekenning gekregen van Henri-Chapelle over de goedkeuring van mijn aanvraag voor een adoptie graf. Het gewenste graf is toegekend geworden, namelijk een GI van de 26th Infantry Division, 104th Infantry Regiment.
Een van de units waar mijn interesses naar uitgaat.

Mvg,
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th.
I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th
on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move."

-Spitfire-
Beheerder
Contacteer:

Bericht door -Spitfire- » zo 10 feb 2013, 13:09

Om een of andere reden moest dit bericht ook nog goedgekeurd worden, maar ik heb nu wat instellingen aangepast. Hopelijk doet alles het nu wel goed Silvano, haha! In ieder geval, van harte welkom op het forum! :)
Sebastiaancollectie.nl

Jasper

Bericht door Jasper » ma 11 feb 2013, 11:10

Welkom :)

S1991
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 4
Contacteer:

Bericht door S1991 » ma 11 feb 2013, 19:20

Bedankt Spitfire en Jasper!
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th.
I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th
on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move."

Cas
Forumlid
Aantal adoptiegraven: 6

Bericht door Cas » ma 18 feb 2013, 11:05

Hallo Silvano,

Leuk dat je ook hier de weg naar toe hebt gevonden, we kennen elkaar al van andere fora

Plaats reactie